I feel like oh-so-crap (Kuldmuna vol2)

Reedene munajagamine – mis, muuseas, oli kokkuvõttes päris lahe – lõppes minu jaoks tubli külmetusega. Et laupäeval ei kannatanud voodisse jääda, pühapäeval lootsin optimistlikult juba paranemismärke näha ja esmaspäeval hakkas juba inimese tunne tulema, olen tänase seisuga põhimõtteliselt mitu senti (või krooni) surmale sees.

No ilge on. Ilge, ilge, ilge, ilge. I L G E.

Aga, munadest.
Seal üritusel oli mitu aspekti.

Esiteks – glämm ja litrid.
Mulle räigelt meeldivad sellised üleshaibitud trendipededest kubisevad seltskondlikud koosviibimised, millel osalemise üks olulisemaid eesmärke on tõestada maailmale, kui vinge sa ikka oled. Kusjuures, ma ei ironiseeri. Nii on ja mulle meeldib. Vahel, kui olemine ei saki ja ei ole ka bad-hair-day, tahaks endale labidaga krohvi näkku visata, kõrvarõngaid valida ja siis sellise näoga, kokteiliklaas näpuvahel, ringi kakerdada, et maailm peaks õnnest mu eksistentsi üle kohe nüüdsama põlvili viskuma.

Seda õnne kestab kuni hetkeni, mil taolised koosviibimised lihtlabaseks läbuks muutuvad. Ehk tasuta alkoholiga pidude puhul… noh, ütleme, peo kolmanda tunnini. Siis tuleb koju minna, pealepandud mukk pahtlilabidaga maha kraapida, kaks klaasi piima ja paar võileiba hingealla visata ja voodisse kebida. Et järgmisel hommikul rõõsa ja rõõmsana ärgates võiks mõnitada kõiki neid, kelle tervis tasuta kesvamärjukesest ribadeks kistud.

Seekord kasutasin juhust, leppisin faktiga, et kleidisuurus 38 jääb mulle igaveseks kättesaamatuks ja venitasin oma suurus-46 kere mustas liibuvas minis kohale. Vot nii. Oli vinge küll, ehkki äraütlemata külm. Ikka nii külm, et võtaks varbad konksu ja kingad (10cm kontsa) jalas lötendama.

Tulemus: haige ihu + väljaväänatud jalg. Aga muidu tore.

Teiseks – erialased inimesed
Kui töised kokkupuutepunktid välja jätta, annavad just igasugused seminarid ja neile järgnevad üritused võimaluse suhelda ja suhteid seada. Inimlikul tasandil. Ja nii, et neist kunagi ärilises mõttes ka tolku oleks.

Avastasin sel aastal, et jeeeeerum, ma tunnen siit – vähemasti nägupidi – ikka kolmandikku rahvast. Ja kuidagi tore oli. Mingle-jingle. Samal põhjusel käisin ma varem ka igal Eturundus! üritusel kohal, et rahvast näha saaks. Nüüd käin ka, juba veidi teisematel põhjustel.

Aga nende inimestega on selline lugu, et inimesed annavad võimaluse end vaadelda ja vähemasti mingite demograafiliste gruppide osas järeldusi teha.

Seekord seadsin fookusesse erinevate agentuuride joomisharjumused, ja kauge kaarega noppis võidu agentuur, mille nimi ei ole näiteks… huu… Paradiis ja teise koha agentuur, kelle nimi ei ole näiteks… hmm, ütleme – Piirjoon. Seejuures tuli võitjaagentuuri tiitel peamiselt tänu üksikutele staaridele, kellest üks – kelle nimi ei ole Maie Koer – mu kõige lihtlabasemal moel mingi punase ja ilgelt kleepuva kokteiliga üle kastis (siinkohal tervitan kodanikku, kelle nimi ei ole Metsik ja kes ei viibinud kohal, aga kes kindlasti oleks end sealses pidevas kallamise-massipsühhoosis tundnud kui kala vees, või vähemasti nagu püsikunde X-is). Ja oma panuse andis ka Miss Juuni, kes mu endisi kolleege kahtlusi mittejätval moel seksuaalselt ahistama asus ning õhtu lõppedes muutis suitsuruumiks absoluutselt iga koridori ja nurgataguse, kust ta läbi põikas. Ning seejuures ise näost säras kui esimese lumise ilma päike – “Mõtle, nad lubavad SEEES suitsetada!?!” – ning ka sellest turvatädist end loksutada ei lasknud, kes üsna tigedal moel “vabandage, suitsetamine on õues ja kas te siis EI NÄE, et otse teie peakohal on praegu suitsuandur?!” kräunus (sellepeale viskas Miss Juuni koni kahe ukse vahele ning lahkus sama säravalt, ehkki veidi käänulise sammuga).

Kolmandaks – info.
Päris sheff on tuvastada, mida siis sel aastal uueks ja kuumaks peetakse ja hiljem päevi (halvemal juhul ka nädalaid) veeta analüüsides antud otsustusprotsesside tagamaid.

Näiteks olen ma nõus aasta Kliendi tiitli andmisega Elionile – nad on terve aasta kõvasti kõmmutanud ja võtnud vaevaks ka vanast traditsioonilisest ja veidi paremäärmuslikest “me-oleme-alati-nii-teinud-ja-teeme-ka-edaspidi-sest-me-oleme-soliidne-ettevõte” tavadest lahti ütelda. EMT võiks õppust võtta, ikkagi sõsarad ja EMT teooooooorias Eesti kõige innom asutus ju kah.

Digi-TV lansseering jäi mulle meelde kampaania terviklikkusega – tulnukat nägin pereinimesena mitmel suvehaku massiüritusel ringi taaruvat, samuti on mul kodus nüüd tulnukaga lapse pikkusemõõdik ja nad on ka eelmisest aastast üks väheseid, kelle veebireklaam silma kargas (see ufonautikateemaline DELFI esileht, näituseks).
Kino peab saama” on DigiTV videolaenutuse lansseeringust – kõik neli (vist?) klippi tasuvad vaatamist.

Sheeri Kama oli ka kõva, lihtsalt et teistmoodi.

Ulme oli lihtsalt cool, väga stiilselt välja mängitud ja isegi Tauraite (kes mulle muidu väga ei meeldi) kandis end kenasti välja.

Porrist olen juba kirjutanud – kõva sõna, et nii ümbernurga ja otse asjad aetud saadakse, suusõnaline reklaam üldisele teavitusele taustaks nii valjult sekundeerimas, et kampaania ka kaua pärast otsasaamist rahva folklooris edasi elab.

Aga näituseks EI ole ma väga ühte meelt selles osas, et Division aasta agentuuriks sai – ilma Elioni suunamuutuseta oleks nad käesoleva aasta munajagamisel põhimõtteliselt nähtamatuks jäänud. Ja premeerida agentuuri selle eest, et neil on üks mõistlik klient, kellel peale kõige muu ka pappi jagub – tundub õige pisut ebaõiglane kõigi nende suhtes, kes sama tulemuse nimel nii kõvasti vaeva peavad nägema.

Vatson & Vatson panid kõvasti ja Taevas’e munasaak võttis ka päris pahviks (kuigi pooled preemiatest tundusid veidi ülepakutud). Ja ühele neist oleks ma ka Aasta Agentuuri tiitli poetanud.

Veebimunad korjas seekord ära Velvet – täpsemalt siis kahes internetikategoorias (ja EV90 sümboolika eest) pluss oli nende näpp mängus ka noorte tegijate veebimuna osas. Ehk kokku kolm ja pool muna. Või kui päris aus olla, siis kolm ja kolmveerand, sest ADM, keda EMT.ee veebi eest premeeriti, sai omale nokitsemiseks juba Velveti poiste (Pärtel ja Jens, tervitusi teile) poolt valmisnokitud skeleti. Ok-ok, nagu Big Boss alati ütleb – devil is in the detail – ja ADM teenis oma osa ikka õigusega ise välja kah. Ja ärge kägisege, kõigi nenda flash-smash introdega pikalt venivate ja üledisainimise pohmeluses vaevlevate kampaaniasaitide kõrval on EMT’i veeb oma lihtsa praktilisusega ikka täitsa normaalne.

Neljandaks – seal saab alati nalja.

Iseasi on, kellega koos ja kelle üle. Seekord oli niisama päris vahva ja see seriaal “Agentuur” oli ka tõsiselt tore ja äratundmisrõõmu pakkuv, ehkki ühinen blogosfääri eelkõnelejatega, et lõpp polnud esimese otsaga üldse sobivas tonaalsuses.

Kunagi tuleb see seriaal nagunii veebi ka, siis ma lingin. Aga lisaks itsitamismõnule sain seekord ka pisikese piste iseenda pihta (mnjah, mitte väga pisikese). Nimelt noriti klientide kallal, et mille kuramuse pärast peab alati kolm kavandit olema. Mea culpa… ja ega mulle see väga tobe enne tundunudki, kui seriaali “loovjuht” olukorda umbes nii kirjeldas, et “Kui sul on maailma kõige ilusam naine voodis, kas sul on siis ka vaja kahte koledat kõrvale, et seisaks?”.

Mnjah. Point on kümnesse. Enam ma, päriselt, kolme kavandit ei nõua ja püüan ikka selle ühe põhjal oma otsused tehtud saada.

Uhh. nüüd on kilomeeter kirjutatud ja munajutuga asjad ühelpool, vähemalt selleks korraks (kui üldse, kirjutangi töödest kunagi pikemalt).

6 kommentaari

  1. Krissu, Miss Juuni on tänasest Miss Ekspress :))))

  2. Shhhh, wild… vihmamantli jaoks ei ole ma piisavalt… kuidas nüüd öeldagi… liputajalik?

  3. velvetil ikkagi 4 täisväärtuslikku muna .. r2, emt hõbedad, eesti90 kuld ja pesamuna ka sabaja karvadega meie teele-reeda ja kase tehtud 😉

  4. ups .. r2, estonian air hõbedad .. emt ikka ju adm’i pronks 🙂

  5. Olen viimastel aastatel väga vilets telekavaataja ja kui, siis peamiselt vaatan teiste riikide programme. Need TV-commercial näited olid küll sedavõrd head, et peaksin taas hakkama jälgima kodumaiseid erakanaleid, reklaami pärast.

    Kas kusagilt leiab ka andmeid, milline tiim on nende klippide tegelik teostaja (ma ei mõtle siinkohal agentuuri)? DigiTV klipid on p ä r i s kino, täisprofessionaalne värk.

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: